Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

כמה עולה לך לא להחליט?
או: כמה יקרים המחירים של אי-החלטה.

באופן פרדוקסלי, אני חושבת שהיה לי מזל גדול שכבר בתחילת הדרך היה לי ברור שאני לא יכולה להרות ושמהר מאוד גם התברר שאין לי ביציות (טוב נו, מזל זה דבר יחסי… ☺). 

היה לי מזל כי נחסכה ממני ההתלבטות האם להיעזר בתרומת ביצית ופונדקאית. היה לי ברור שאם אני רוצה להיות אמא, אני חייבת לעבור את התהליכים האלו, לכן ההתלבטות שלי הייתה האם לוותר על האמהות בכלל ולא להיכנס להרפתקאות האלו. אני בחרתי להיות אמא בכל מחיר ובאמת הסכמתי לשלם כל מחיר שנדרש ממני כדי להיות אמא. אגב, זו התלבטות מאוד לגיטימית בעיני 'האם אני רוצה להיות אמא/ אבא או לא?' וכל תשובה היא לגיטימית כי לכל אחת ואחד מתאים משהו אחר.

 

מגיעים אלי לקליניקה זוגות ונשים בהתלבטות לגבי תרומת ביצית, תהליך פונדקאות ולפעמים גם וגם. התלבטות כנה ואמיתית שנמשכת לפעמים שנים. שנים שבהן כלום לא קורה. אם חושבים על זה עוד רגע, לא מדויק להגיד שכלום לא קורה כי יש השלכות לחוסר קבלת ההחלטה, גם המחיר האובייקטיבי של הזמן שעובר (ולא יחזור יותר) וגם המחיר הסובייקטיבי, המנטלי. הרבה פעמים השהות הארוכה כל כך במצב של חוסר החלטה בנושא קריטי לנו, ההחלטה שלא להחליט, התקיעות וחוסר השינוי, גורמים לנו לתחושת תסכול ולחץ. הידיעה שהזמן עובר ובגלל שלא קיבלנו שום החלטה, כלום לא קרה, הרבה פעמים מלחיצה אותנו בצדק כי מה שהיום אפשר לעשות, אולי בעתיד לא יהיה אפשר (למשל בעבר היה אפשר לעשות פונדקאות בהודו, נפאל ותאילנד, והיום זה לא אפשרי).

 

אני מבינה לחלוטין את הדילמה והקושי שבקבלת ההחלטות 'תרומת ביצית- כן או לא?', 'פונדקאות- כן או לא?'. חשוב להבין עד כמה ההורות קריטית לנו (ולזכור שכל החלטה לגיטימית!) ומה המחיר שנסכים לשלם כדי לגרום לזה לקרות- חברתית, כספית ומנטלית. חשוב גם לראות מה המחיר של חוסר קבלת ההחלטה עבורנו. אני גיליתי שלפעמים הוא אפילו גדול יותר, כי ברגע שהחלטנו, עצם ההחלטה נותנת לנו שקט נפשי מהדיון האינסופי והמציק בראש שלנו ולא משנה מה ההחלטה. 

 

כמה קשה לנו לפעמים לקבל החלטות מסוימות. לפעמים צריך לעבור תהליך פנימי כלשהו כדי לקבל את ההחלטה הכי מדויקת לנו, לחלק עוזר לשים דד ליין שעד אליו יקבלו את ההחלטה ולחלק עוזר להכין רשימות של כל האופציות עם היתרונות והחסרונות של כל אופציה. כך או כך, ברגע שקיבלנו את ההחלטה ואנחנו שלמות ושלמים איתה לחלוטין, עם נכונות לשלם כל מחיר שיידרש מאיתנו, נמצא כבר את הדרך להגיע ליעד ונמצא שלווה.

 

אם את מתלבטת האם להיעזר בתרומת ביצית או פונדקאית, את מוזמנת ליצור איתי קשר ויחד נבין ונדייק מה הכי נכון לך.

מוזמנת ליצור קשר לשיחת היכרות ללא עלות

Picture of אביבית צאיג בר-אור

אביבית צאיג בר-אור

מרצה ומנחה סדנאות, מאמנת אישית ומלווה בתהליכי פריון.

מוזמנת ליצור קשר
לשיחת היכרות
ללא עלות

תפריט נגישות