Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

"אני פגומה ? אני מרגישה כישלון !
כי הגוף שלי לא יכול להיות בהריון וללדת"

פעם חבר קרוב שאל אותי אם אני מרגישה פחות נשית בגלל העובדה שלא אני ילדתי את הילדים שלי ושהמערכת ההורמונלית שלי לא מתפקדת. למרות שאני מאוד פתוחה לגבי הנושא ויודעת שלא הייתה בשאלה כוונה לפגוע (אלא סתם חוסר רגישות),לקח לי שנייה לצאת מההלם, לא להיכנס לפינה של עלבון וכעס, ולענות בצורה מאוד עניינית ופשוטה:

"לא. אני לא מרגישה פחות נשית בגלל שאני לא יכולה ללדת. היכולת או חוסר היכולת ללדת לא מגדירים את הנשיות שלי, דברים אחרים מגדירים אותה.

אני עקרה בגלל טיפולים כימותרפיים שעברתי, זו עובדה." עובדה שיכולתי להתנגד לה ולתת לה לנהל אותי אבל בחרתי לקחת אחריות על המצב ולהחליט איך אני ממשיכה הלאה, מה האפשרויות שיש לי כן להפוך לאמא. ידוע הרי שתמיד יש יותר מאופציה אחת בכל סיטואציה בחיים שלנו, צריך רק לראות אותן. 

האמת שהשאלה הזו גרמה לי לשאול את עצמי מה מגדיר את הנשיות שלי והתשובה שלי לעצמי הייתה שזה שלא הייתי בהיריון ממש לא מגדיר את זה. הרבה דברים אחרים כן.

אני שומעת לא מעט פעמים משפטים קשים שנשים אומרות על עצמן ועל הגוף שלהן סביב זה שהן לא יכולות להרות או ללדת: "אפילו חיות בטבע מצליחות ואני לא…", "יש לי רחם, שחלות וביציות, ואני לא מצליחה לעשות איתן מה שהן אמורות לעשות. הגוף שלי פגום…". חייבת להודות שאני לא פגשתי את הבחורה שיכלה להיות בהריון בעצמה ובחרה להיעזר בפונדקאית. לפעמים יש סיבה רפואית שמונעת את זה ולפעמים כל הבדיקות תקינות לחלוטין ואין הסבר רפואי מנומק או אבחנה, אבל עדיין, משום מה, זה לא קורה. שנה ועוד שנה ועוד שנה, לפעמים גם 10 שנים ויותר. אני פוגשת זוגות שמתמהמהים עם קבלת ההחלטה הזו ולפעמים אפילו לא מוכנים לדבר עליה. זה תהליך שצריך לעבור, לאוורר תפיסות שלנו לגבי איך באים לעולם ילדים וילדות? האם אמא זו בהכרח מי שהולידה את הילד.ה שלה? הרי ברור לכולנו שלא ועדיין קשה לשחרר את התקווה שני אלד את ילדיי.

אני מבינה שההחלטה להיעזר בפונדקאית כדי לממש את ההורות היא לא החלטה שקל לקבל, אבל לדעתי כל אישה או זוג צריכים להגדיר לעצמם תאריך, שאם עד אז זה לא קורה באופן טבעי או באמצעות טיפולי פריון, גם אם הכל תקין בבדיקות ולכאורה אין סיבה להפסיק לנסות, עוברים לשלב הבא. יש אופציות שקיימות עבורנו היום אבל עוד כמה שנים לא יהיו רלוונטיות יותר וחבל להחמיץ אותן.

אם את מתלבטת ורוצה להתייעץ לגבי אופציות נוספות להפוך לאמא, את מוזמנת ליצור איתי קשר כדי לדייק לעצמך מה הדרך המתאימה ביותר עבורך.

מוזמנת ליצור קשר לשיחת היכרות ללא עלות

Picture of אביבית צאיג בר-אור

אביבית צאיג בר-אור

מרצה ומנחה סדנאות, מאמנת אישית ומלווה בתהליכי פריון.

מוזמנת ליצור קשר
לשיחת היכרות
ללא עלות

תפריט נגישות